19. mars 2012

Turist i egen by

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg ikke har tilbrakt mer tid på Akershus festning tidligere! Stedet ligger jo helt fantastik til med fin utsikt over byen og fine bygninger. Det var veldig mange år siden jeg var der sist, før jeg og kjæresten tok turen dit i går. Siden jeg er sammen med tidenes største Andre Verdenskrig-nørd så dro vi dit hovedsaklig for å besøke Hjemmefrontmuseet. Anbefaler alle å dra dit selv om man ikke er veldig interessert i utgangspunktet. Krigen er jo et viktig kapittel i Norges historie og det var veldig interessant å ikke kun lære om handlingsforløpet men også få et perspektiv på alle enkeltsjebnene.




 Her var min egen Bestefar med og kjempet!




Akershus slott. Hit går turen neste gang!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar